Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8
Návrh rozpočtu ZŠ a MŠ na rok 2025
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Plavání 2023/2024

Plavání 2023/2024



Od 12.2. 2024 - plavecká výuka ve školním roce 23/24

Informace k plavecké výuce ve II. pololetí  školního roku  2023/2024  

Žáci 1. – 5. ročníku a předškoláci se zúčastní od 12.02.2024 (vždy pondělí) do 29.04.2024  10 lekcí  povinné plavecké výuky,  kterou zajistila ZŠ a MŠ Holany v Sportareálu Česká Lípa.

O jarních prázdninách a velikonocích výuka samozřejmě nebude, ale bude nahrazena dalšími termíny.

 

Výuka pro děti a žáky:     nepovinná (MŠ) povinná (plavání je součástí školního vzdělávacího programu - předmět tělesná výchova).

Osvobození žáka (žákyně)

z plavecké výuky:                 Omluva na základě lékařského potvrzení

Počet lekcí:                           10.

Výuka každé pondělí:         třetí a čtvrtá vyučovací hodina

Svačina:                                09.30 – 09.50.

Oběd:                                    ve škole, žáci na oběd přijíždí.

Odjezd od školy vždy:         v 09.50. Doprava společností Eurobus.

Výuka plavání:                     10.30 – 12.00.

Návrat do školy:                   na oběd - do 12.35.

S sebou do bazénu:               ručník, plavky !,  mýdlo (sprchový gel), koupací čepici (nepovinná), děvčata spletené vlasy (gumičky), hřeben, to vše v pevné příruční tašce, batůžku, velký sáček nebo igelitová taška na mokré věci.

Význam plavání

Pojmeme-li plavání v nejširším slova smyslu, tedy jako společenský fenomén, lze detekovat čtyři základní oblasti vzájemné interakce lidského organismu a vodního prostředí. Význam plavání lze tedy obsáhnout ve čtyřech základních oblastech:

1. Výukový význam plavání

Tato oblast v sobě zahrnuje rozvoj pohybových schopností a získání určité úrovně pohybových dovedností, které zabezpečí vlastní lokomoci člověka ve vodním prostředí. Jde o nácvik základních plaveckých dovedností (splývání, dýchání do vody, orientace ve vodním prostředí), na které navazuje nácvik jednotlivých plaveckých způsobů, obrátek a startovních skoků. Jako nadstavba pak fungují dovednosti z oblasti užitého plavání (potápění, plavání pod vodou, lovení předmětů, netradiční plavecké způsoby, dopomoc unavenému plavci, záchrana tonoucího a pod).

2. Vzdělávací význam plavání

Tato oblast v sobě obsahuje teoretickou nadstavbu vlastních plaveckých dovedností a je určena především učitelům, cvičitelům a trenérům plavání. Jde o vědomosti z oblasti pedagogiky, tělesné kultury, lékařských věd, biomechaniky, hydrostatiky a hydrodynamiky, teorie sportovního tréninku a dalších hraničních oborů.

3. Výchovný význam plavání

Z hlediska možných změn ve struktuře osobnosti umožňuje výuka plavání, s ohledem na pobyt ve specifickém prostředí a nutnost překonávat obavy, únavu a svalovou bolest, rozvoj morálně - volních vlastností. Nedílnou součástí je i výcvik v kolektivu, který se může podílet na rozvoji socializačních a adaptačních mechanizmů jedince.

4. Zdravotní význam plavání

Specifické vlastnosti vodního prostředí (hustota, teplota, hydrostatický tlak a vztlak, tepelná vodivost) a charakter vlastního zatížení organizmu při plavání, ovlivňuje všechny orgánové soustavy. Pozitivní vliv lze vysledovat především v odlasti srdečně - cévního, dýchacího a podpůrně - pohybového aparátu.

Ing. Jiří Pachovský,                                          ředitel školy

 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů