Od 12.2. 2024 - plavecká výuka ve školním roce 23/24
Informace k plavecké výuce ve II. pololetí školního roku 2023/2024
Žáci 1. – 5. ročníku a předškoláci se zúčastní od 12.02.2024 (vždy pondělí) do 29.04.2024 10 lekcí povinné plavecké výuky, kterou zajistila ZŠ a MŠ Holany v Sportareálu Česká Lípa.
O jarních prázdninách a velikonocích výuka samozřejmě nebude, ale bude nahrazena dalšími termíny.
Výuka pro děti a žáky: nepovinná (MŠ) povinná (plavání je součástí školního vzdělávacího programu - předmět tělesná výchova).
Osvobození žáka (žákyně)
z plavecké výuky: Omluva na základě lékařského potvrzení
Počet lekcí: 10.
Výuka každé pondělí: třetí a čtvrtá vyučovací hodina
Svačina: 09.30 – 09.50.
Oběd: ve škole, žáci na oběd přijíždí.
Odjezd od školy vždy: v 09.50. Doprava společností Eurobus.
Výuka plavání: 10.30 – 12.00.
Návrat do školy: na oběd - do 12.35.
S sebou do bazénu: ručník, plavky !, mýdlo (sprchový gel), koupací čepici (nepovinná), děvčata spletené vlasy (gumičky), hřeben, to vše v pevné příruční tašce, batůžku, velký sáček nebo igelitová taška na mokré věci.
Význam plavání
Pojmeme-li plavání v nejširším slova smyslu, tedy jako společenský fenomén, lze detekovat čtyři základní oblasti vzájemné interakce lidského organismu a vodního prostředí. Význam plavání lze tedy obsáhnout ve čtyřech základních oblastech:
1. Výukový význam plavání
Tato oblast v sobě zahrnuje rozvoj pohybových schopností a získání určité úrovně pohybových dovedností, které zabezpečí vlastní lokomoci člověka ve vodním prostředí. Jde o nácvik základních plaveckých dovedností (splývání, dýchání do vody, orientace ve vodním prostředí), na které navazuje nácvik jednotlivých plaveckých způsobů, obrátek a startovních skoků. Jako nadstavba pak fungují dovednosti z oblasti užitého plavání (potápění, plavání pod vodou, lovení předmětů, netradiční plavecké způsoby, dopomoc unavenému plavci, záchrana tonoucího a pod).
2. Vzdělávací význam plavání
Tato oblast v sobě obsahuje teoretickou nadstavbu vlastních plaveckých dovedností a je určena především učitelům, cvičitelům a trenérům plavání. Jde o vědomosti z oblasti pedagogiky, tělesné kultury, lékařských věd, biomechaniky, hydrostatiky a hydrodynamiky, teorie sportovního tréninku a dalších hraničních oborů.
3. Výchovný význam plavání
Z hlediska možných změn ve struktuře osobnosti umožňuje výuka plavání, s ohledem na pobyt ve specifickém prostředí a nutnost překonávat obavy, únavu a svalovou bolest, rozvoj morálně - volních vlastností. Nedílnou součástí je i výcvik v kolektivu, který se může podílet na rozvoji socializačních a adaptačních mechanizmů jedince.
4. Zdravotní význam plavání
Specifické vlastnosti vodního prostředí (hustota, teplota, hydrostatický tlak a vztlak, tepelná vodivost) a charakter vlastního zatížení organizmu při plavání, ovlivňuje všechny orgánové soustavy. Pozitivní vliv lze vysledovat především v odlasti srdečně - cévního, dýchacího a podpůrně - pohybového aparátu.
Ing. Jiří Pachovský, ředitel školy
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
© 2024 Základní škola a Mateřská škola Holany, okres Česká Lípa, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO
Přidat komentář